KONTAKT OSS

Still spørsmålet direkte til oss. Vi svarer deg så raskt vi kan.

SPØRSMÅL OM KORTENE OG REISEFORSIKRING

Resurs kundeservice
Telefonnummer: +47 22 56 37 33
Hverdager 09:00-16:00
flyingblue@resursbank.no

SPØRSMÅL OM FLYING BLUE

Flying Blue kundeservice
Telefonnummer: +47 23 50 00 69

HOVEDKONTOR

Resurs Bank AB
Box 222 09
250 24 Helsingborg

SPØRSMÅL OG SVAR

Deretter er årsavgiften for Flying Blue Classic 395 kr og for Flying Blue Premium 695 kr.

Flying Blue Classic gir deg 7 miles per 100 kroner, og Flying Blue Premium gir deg 15 miles per 100 kroner når du handler med kortet

Ja, du får en reiseforsikring med avbestillingsforsikring når du betaler en reise med kortet.

Vi foretar en helhetsvurdering og en kredittsjekk basert på opplysninger som hovedsakelig er hentet fra Bisnode.

Ta kontakt med vår kundeservice på +47 22 56 37 33, hverdager 09:00-16:00


Du finner lett saldoen på fakturaen som du mottar måneden etter at du har handlet.

KONTAKTA OSS

ØKNING AV KREDITTGRENSEN

Du kan når som helst søke om å øke din kredittgrense opp til 150 000 kroner.

Ved å øke din kredittgrense får du større fleksibilitet. Med høyere kreditt klarer du uforutsette utgifter og du kan samle alle dine innkjøp på samme kort, hvilket gir deg bedre oversikt over dine månedlige kostnader.

Vi gjør oppmerksom på at det vil bli foretatt en kredittvurdering og at bevilget kreditt kan bli lavere enn hva som ble søkt om.

ØK KREDITTGRENSE CLASSIC
ØK KREDITTGRENSE PREMIUM

SKJEMAER

OM SIKKERHET OG TRYGGHET

Vi har samlet noen punkter som gjelder din sikkerhet når du bruker våre tjenster i butikker og på nettet.

Ha følgende råd i bakhodet for å oppnå økt sikkerhet:

    • Svar aldri på søppelpost, phishing-henvendelser (noen forsøker å få tilgang til sensitiv informasjon), falske virusadvarsler eller lignende.
    • Ikke åpne vedlegg i e-post fra ukjent avsender.
    • Del aldri dine personlige opplysninger (passord, koder, kortnummer osv) med andre, selv ikke personer du kjenner, og spesielt ikke via Internett.
    • Skriv aldri ned eller oppbevar PIN-koden din sammen med kortet.
    • Ikke etterlat kortet ditt på offentlige steder uten tilsyn.
    • Vær nøye med å beskytte koden din når det er personer i nærheten som kan se den.
    • Ikke svar på merklige henvendelser fra ukjente personer på telefonen.
    • Oppgi aldri personlige koder på telefonen (selv ikke om oppringeren hevder å være fra Resurs eller fra politiet)

Resurs vil aldri kontakte deg via e-post eller på telefon for å be deg om å utlevere personlige opplysninger som for eksempel kortnummer eller koder.

Noen vanlige uttrykk det kan være nyttig å kunne:

Skimming
Skimming innebærer at man kopierer informasjonen som finnes på kortets magnetstripe. Informasjonen brukes til å lage falske kort som deretter brukes til å handle i ditt navn. Skimming kan forekomme på steder der kort brukes til uttak eller kjøp (ikke på Internett). Skimmingutstyret monteres direkte på en eksisterende kortleser.

Phishing
Phishing er en variant av bedrageri som går ut på å “fiske” fram sensitiv informasjon, for eksempel bankinformasjon, fra kunder. Informasjonen brukes deretter til kriminelle formål. Det finnes flere forskjellige måter bedragere kan lure til seg informasjon på – se eksempler nedenfor.

Internett
Bedrageren forsøker å få deg til å utlevere personlige opplysninger via falske e-postmeldinger eller lokker deg til å besøke et nettsted som infiserer datamaskinen din med et program som avlytter og samler inn informasjon. I den senere tid har bedragere også begynt å kontakte personer via sosiale medier for å få tak i sensitiv informasjon. Vi råder deg nok en gang til aldri å oppgi sensitiv informasjon til andre personer, selv ikke til slektninger.

Telefon
Å “fiske” etter informasjon er også utbredt via telefonen. Du får et anrop fra en bedrager som hevder å ringe fra banken, og som for eksempel trenger din personlige kode til telefonbanken eller PIN-koden til kortet ditt. Forklaringene disse bedragerne oppgir, kan variere. De kan for eksempel påstå at banken har hatt datatrøbbel, eller at bedrageren har funnet ditt stjålne kort og trenger koden for å kunne sperre kortet.

Reklamasjon tilknyttet Resurs.

Om det er en eller flere transaksjoner på kontoen din som du ønsker å reklamere på, kan du skrive ut et reklamasjonsskjema ved å klikke her.

Send skjemaet i posten til:

Resurs Nuf
Postboks 979 Sentrum
NO-0104 OSLO

Om du har spørsmål om reklamasjonen, er du velkommen til å ta kontakt med vår kundeservice på 22 56 37 33 eller sende en e-post til kundetjeneste@resursbank.no

TILBAKEMELDINGER

Resurs setter pris på synspunkter og tilbakemeldinger omkring vår bankvirksomhet, da vi hele tiden ønsker å bli bedre.

Om du har synspunkter eller tilbakemeldinger, ber vi deg i første omgang ta kontakt med vår kundeservice på tlf. 22 56 37 33, som vil løse det på beste mulige måte.

Om du fremdeles ikke er fornøyd, ber vi deg ta kontakt med oss per e-post eller brev.

Brev kan sendes til:

Resurs Bank AB
Postboks 979, Sentrum
NO-0104 Oslo